Så stylar du dina kläder på ett bra sätt

Att styla kläder och mode handlar om att uttrycka din personlighet och känna dig bekväm samtidigt som du är medveten om de senaste trenderna. Det spelar ingen roll om du väljer köpa LULULIA kläder eller använder dig av det du redan har hemma. Här nedan ska du få flera bra tips på hur du kan styla kläder och skapa en snygg look.

Bygg en grundgarderob

Investera i grundläggande plagg som är mångsidiga och enkla att matcha. T-shirts, jeans, en bra jacka och klassiska skor är exempel på basplagg. Det är en bra start och sedan kan du fylla på med fler plagg allt eftersom.

Mixa och matcha färger

Lär dig att kombinera färger på ett sätt som kompletterar varandra. Enkla färgkombinationer som navy och vitt eller svart och beige kan skapa eleganta och stilrena looks. Sedan är det inte heller fel att använda dig av accessoarer som ett sätt att sätta din personliga prägel på din outfit. Klockor, halsband, hattar och väskor kan göra stor skillnad.

Följ trender men våga experimentera

Håll dig gärna uppdaterad om de senaste trenderna, men låt dem inte styra hela din garderob. Välj de trender som passar din stil och personlighet. Var inte heller rädd för att testa nya stilar och kombinationer. Ibland kan oväntade kombinationer skapa de mest intressanta och unika outfits. Se även till att du anpassar dina kläder och din styling efter vad det är för tillfälle.

Se också till att utforska second hand-butiker och vintageaffärer. Du kan hitta unika plagg och accessoarer som ger din stil en personlig touch. Dessa kan så klart kombineras med helt nya LULULIA kläder.

Slutligen, kom ihåg att din personliga stil är just personlig. Så våra tips är bara riktlinjer och du bör låta din egen kreativitet och smak styra ditt klädval för att skapa en unik och autentisk look.